Blog / Notícies : Notes de premsa

[ 08 maig 2024 ]
Jordi Boixaderas, Laura Andrés i Marina Prades, junts a ‘Visca l’amor’, l’homenatge d’Il·lús Teatre a Salvat-Papasseit

Visca Amor (c) Sergi Panizo

L’actor Jordi  Boixaderas, la pianista Laura Andrés i la cantant i instrumentista Marina Prades protagonitzen Visca l’amor!, el nou espectacle de la companyia Il·lús Teatre que servirà per homenatjar el poeta Joan Salvat-Papasseit en l’any en què es commemora el centenari de la seva mort. La proposta, dirigida per Jordi Fité i coproduïda amb la promotora cultural sabadellenca UiU, s’estrenarà els dies 6 i  7 de juny a la CavaUrpí Sabadell. Les entrades ja estan a la venda a través de la plataforma Codetickets.

Visca l’amor és un homenatge biogràfic i poètic a Papasseit a partir de poesia, música i caçons que apropen la seva vida i obra al públic. “Tan pel que va escriure com per la seva actitud vital, és un autor que mereix tot el reconeixement.  La mort el va atrapar massa jove, per això sempre ens quedarà el dubte de saber què hauria arribat a fer. Però la seva popularitat l’ha convertit en un dels poetes més estimats i musicats del nostre país i és de justícia retre-li un homenatge”, explica el director de la proposta.

L’espectacle neix amb la vocació de rodar per tants escenaris com sigui possible aprofitant l’Any Papasseit, que es celebra durant tot el 2024 amb l’objectiu de  revalorar la seva obra i estendre-la entre la ciutadania.

El guió de Visca l’amor! l’ha escrit el propi Jordi Fité a partir de l’Esbós per a una biografia de Joan Salvat-Papasseit, de Tomàs Garcés, que apareix en llibre Joan Salvat-Papasseit, Poesies (Editorial Ariel, 1962); L’incendiari de mots: Cartes inèdites, articles i poemes esparsos, de Ferran Aisa i Mei Vidal (Editorial Lo Diable Gros, 2019); i el pròleg d’Enric Casassas al llibre Joan Salvat- Papasseit, Poesia Completa, (Edicions 62, 2024).

Vols compartir aquesta notícia?